Audi Q6 e-tron: Slik blir den innvendig
![](https://elbil.dev05.dekodes.no/content/uploads/2023/09/A234606_web_960.jpg)
Vi vet allerede hvordan den ser ut utvendig. Nå viser Audi interiøret i den kommende Q6 e-tron.
Audi er eksperter på å trekke ut lanseringen av bilene sine, noe vi så starten på med e-tron.
Da var det ikke mindre enn fem lanseringsturer – og bilen var maskert til siste slutt.
![](https://elbil.dev05.dekodes.no/content/uploads/2023/09/A234639_web_1920-1024x576.jpg)
Første prøvekjøring av Q6 e-tron har allerede funnet sted, noe ikke vi var med på, men bilen var maskert også der.
Erstatter Q5
Modellen er bygget på Audis premium-plattform og vil erstatte det vi kjenner som Q5.
Førsteinntrykket fra dem som har kjørt den, er at den ikke overraskende har nærmet seg den tross alt aldrende Q8.
![](https://elbil.dev05.dekodes.no/content/uploads/2023/09/A234640_web_960.jpg)
Modellen blir tilgjengelig i flere versjoner: 45 e-tron, 55 e-tron og SQ6 e-tron. Om vi også vil få se en RSQ6 e-tron, vil tiden vise.
Effekten på 55 vil være 285 kW (382 hk) og 360 kW (483 hk) for SQ6 e-tron.
Bare ett batteri er bekreftet så langt, et 100 kWt (94 kWt netto) som Audi tror vil gi 600 km i rekkevidde for 55 e-tron.
Det vil lades med opptil 270 kW.
![](https://elbil.dev05.dekodes.no/content/uploads/2023/09/Audi-Q6-e-tron-2023-8-1024x575.webp)
Bilen er fortsatt maskert, men bare utvendig – og strengt tatt er det lett å se hvordan den blir seende ut. De som elsker Audi-design, blir ikke skuffet.
Men på mobilitetsmessa IAA i München, viser Audi nå interiøret i sin fulle prakt. Heller ikke det er noen kjempeoverraskelse.
![](https://elbil.dev05.dekodes.no/content/uploads/2023/09/A234575_web_960.jpg)
Interiøret følger kjent Audi-DNA, men også Audi har blitt nødt til å gi kundene større skjermer – en 11,9 tommer for føreren, en 14,5 i midten og en liten 10.9-tommer for passasjeren.
Sistnevnte blir ikke synlig for sjåføren, slik at hen ikke blir forstyrret.
![](https://elbil.dev05.dekodes.no/content/uploads/2023/09/A234567_web_960.jpg)
Mykt
Forrige generasjon instrumentpanel var preget av børstet aluminium og pianoblanke flater om du ikke gikk amok i spesialvalgene.
Nå ser man mykere takter med både stoff, tre og skinn dashbord igjen. De velger også overraskende mange knapper, selv om rattfunksjonene er berøringsflater à la Q4 e-tron.
Den får selvfølgelig head-up display med utvidet virkelighet og multimedia er basert på Android Automotive.
Stemmeassistenten er selvlærende og beholder data fra tidligere kommandoer for å lage rutiner.
![Ladeklubben, ElbilAppen og den blå ladebrikken](https://elbil.dev05.dekodes.no/content/uploads/2022/06/Illustrasjon_bli-medlem_oppdatert-01-1024x865.png)
Bli medlem!
Få Norsk elbilforenings ladebrikke som gir deg tilgang til ladestasjoner i Norge og Europa, eksperthjelp på lading og supertilbud på veihjelp. Gjør som over 120 000 andre elbilister!