
Alt du må vite om Ladeklubben

Har du fått den nye blå ladebrikken fra Norsk elbilforening?
- Last ned appen Ladeklubben på mobilen din
- Bruk samme innlogging som i ElbilAppen og Min side
- Legg til betalingskortet ditt i appen Ladeklubben
For å bruke Ladeklubben, må du laste ned og logge inn i Ladeklubben appen.
Driftsmelding – 1.09.2022: Recharge fungerer som vanlig

Slik kommer du i gang

Hva med den svarte ladebrikken?
Den svarte ladebrikken fungerer som før. Dersom du allerede bruker den svarte ladebrikken, anbefaler vi at du beholder den på nøkkelknippet.
Ofte stilte spørsmål:
Ladeklubben
For å bli bruker av Ladeklubben må du først være medlem i Norsk elbilforening.
1. Last ned Ladeklubben fra App Store eller Play Store.
2. Logg inn i appen med samme brukernavn og passord som du bruker når du logger deg inn på Min side på elbil.dev05.dekodes.no.
3. Legg inn betalingskort. Du får tre ulike valg for betaling. Velg «Credit Card» som betalingsmåte, uavhengig om du bruker vanlig bankkort eller kredittkort. Ladeklubben bruker Mollie som betalingsløsning.
4. Du er nå klar til å lade gjennom Ladeklubben! Start og avslutt lading enkelt ved å benytte den blå ladebrikken. God lading!
En steg-for-steg brukerveildning finner du her
Ved problemer kontakt oss på medlem@elbil.dev05.dekodes.no.
Du kan ta i bruk den blå ladebrikken ved å registrere deg i Ladeklubben og legge inn betalingskort.
- Last ned Ladeklubben-appen
- Logg inn med samme innloggingsdetaljer du bruker på Min side på elbil.dev05.dekodes.no
- Legg inn betalingskort.
På ladestasjon holder du ladebrikken inntil kortleseren og følger instruksjonene på stedet. Du har også mulighet til å starte og stoppe ladingen med Ladeklubben-appen.
Du vil fortsatt kunne bruke den svarte brikken som før, men for å kunne benytte deg av alle fordelene med Ladeklubben anbefaler vi at du tar i bruk den nye blå ladebrikken.
Den blå ladebrikken har et høyere sikkerhetsnivå enn den gamle ladebrikken, lar deg lade hos flere ladeoperatører uten å opprette kundeforhold hos hver enkelt og samler all din hurtiglading på ett sted. I tillegg får du sømløst tilgang på lading i Europa gjennom samarbeidende ladenettverk.
Vi anbefaler følgende fremgangsmåte:
Velg ladestasjon og ladeuttak i Ladeklubben-appen – trykk start lading– koble deretter til ladekabel
Enkelte ladestasjoner sender et opptattsignal idet man setter ladekabelen inn i bilen. Du vil da kunne oppleve at uttaket står som opptatt i appen, og at du ikke får startet lading. Derfor anbefaler vi at du først starter lading, og deretter kobler ladekabelen til bilen.
Ladeklubben støtter lading hos Recharge, Kople, Ionity og Powered by E.ON & Clever i Norge.
Vi jobber aktivt med å få med oss ladeoperatører, og flere er på vei. I tillegg får du tilgang på over 275.000 ladepunkt i Europa.
De fleste ladeaktørene tillater følgende rekkefølge på oppstart av lading:
Plugg til ladekabelen – les av ladebrikken – start lading
Dersom denne rekkefølgen ikke virker kan du prøve:
Les av ladebrikke – plugg til ladekabel – start lading
Mer, Eviny og Circle K har foreløpig ikke åpnet sine ladenettverk for andre aktører. Dette gjør at tjenester som Ladeklubben, som ønsker å samle lading i en tjeneste, ikke får tilgang til nettverket.
Nei, den blå ladebrikken er ferdig registrert hos alle samarbeidende ladeoperatører. Ettersom flere ladeoperatører kommer til vil de automatisk bli registrert på din brikke.
Ladeklubben tilbyr lading på over 275.000 ladepunkter i Europa.
På grunn av priser i stadig endring og stort utvalg av ladeoperatører, er det ikke mulig å vedlikeholde en prisliste på elbil.dev05.dekodes.no.
Men du kan enkelt finne kostnadene i Ladeklubben-appen, ved å velge ditt foretrukne ladepunkt.
Registrering og betaling
Vi foretar ingen reservasjon på betalingskortet. Hverken når kortet registreres og tjenesten aktiveres, ved bytte av kort, eller i forkant av lading. Vi trekker kun kortet når ukentlig samlebetaling gjennomføres.
All betaling skjer i etterkant av lading. Det gjennomføres samlet trekk for lading én gang hver uke.
Brikkenummeret på den nye blå ladebrikken trenger du ikke registrere noen plass. Når brikken sendes ut til deg er den allerede registrert på medlemskapet ditt, så alt du trenger å gjøre er å logge deg inn i appen Ladeklubben og legge til betalingskort, og da vil ladebrikken din automatisk dukke opp under kontoinnstillinger.
Det kan dessverre skje feil på betalinger. Vi oppfordrer til å sjekke prisen i Ladeklubben-appen før du lader (Så du vet hva det vil koste), og å sjekke betalingsoversikten du får tilsendt på epost for feil.
Vi har i noen ytterst få tilfeller opplevd at regningene vi har sendt på ladesesjoner har inneholdt feil (fra ladetilbyderene som de sender oss), men vi har automatiske systemer på plass for å varsle oss om disse. Hver gang vi finner en ny feil så tilpasser vi varslingene, slik at dette ikke skal skje igjen.
Hvis du har opplevd en feil, så er det fint om du sender oss ladebrikkenummeret ditt på medlem@elbil.dev05.dekodes.no og forteller oss om hva som har skjedd.
Har du ladet på Vulcan mellom klokken 18.00 og 09.00 så jobber vi med å få på plass en løsning for gratis lading i dette tidsrommet, men dette fungerer ikke foreløpig (prisen i appen er dermed det du blir trukket).
Lading prises forskjellig hos de ulike ladeoperatører. Noen tar betalt for kWt, mens andre tar betalt for en kombinasjon av antall minutter og kWt.
Med ren kWt-pris vil prisen normalt ikke endres, men ladingen vil kunne ta noe lengere tid.
På ladere med en kombinasjon av minuttprising og kWt-pris endres prisen normalt ikke, men på grunn av økt ladetid kan ladingen komme til å koste mer.
Prisen er i begge tilfeller satt av ladeoperatøren.
Registrering av betalingskort foregår i Ladeklubben-appen. For å få tilgang til appen benytter du samme innloggingsdetaljer som du bruker på Min side på elbil.dev05.dekodes.no. Ladeklubben bruker Mollie som betalingsløsning, og i appen er det gjennom denne tjenesten du registrerer betalingskort.
Det er per dags dato kun mulig å registrere betalingskort i appen, og ikke via PC. Vi jobber med å tilby alternative løsninger for dette i framtiden.
For å registrere ditt bankkort må du laste ned Ladeklubben-appen. Logg inn i appen med samme brukernavn og passord som du benytter på Min side på Elbil.no.
Etter å ha logget inn får du et spørsmål om hvordan du vil betale. Velg Credit Card, uavhengig om du ønsker å bruke vanlig bankkort eller kredittkort. Neste steg er å legge inn kortinformasjonen din, og verifisere kortet med BankID eller annen godkjenningsmetode.
Når verifiseringen er fullført ledes du tilbake til Ladeklubben. Du vil da se en grønn hake ved siden av Credit Card, og en beskjed om at betaling er fullført. Noen kan oppleve å ikke få opp kortet sitt i denne oversikten. Kortet er allikevel registrert, og du kan trygt trykke på fortsett for å fullføre registreringen.
For å få tilgang til Ladeklubben må du benytte deg av samme e-postadresse som er tilknyttet ditt medlemskap i Elbilforeningen. Ved behov for endring av epostadresse, send en epost til medlem@elbil.dev05.dekodes.no.
Dersom du har glemt ditt passord kan du tilbakestille dette på Min side på elbil.dev05.dekodes.no
Kontakt oss

E-post på medlem@elbil.dev05.dekodes.no

Ring oss på 90 70 45 45
Åpningstider:
Alle hverdager mellom kl. 08.30 og 16.00.

Spør meg om Ladeklubben!
Adrian hos medlemsservice