Medlemsservice

Vi er her for å hjelpe deg!
Finner du ikke svar her må du gjerne ta kontakt og få hjelp av en våre dyktige rådgivere.

Ofte stilte spørsmål

Sort ladebrikke?
Som medlem i Norsk elbilforening får du tilgang til en av Norges mest brukte ladebrikker. Elbilforeningens ladebrikke gir deg tilgang til ladestasjoner over hele landet, og er både raskere, enklere og billigere enn å lade ved bruk av SMS. Les mer om hvor og hvordan du registrerer ladebrikken din her.
Vi opplever svært sjelden at det er noe galt med selve ladebrikken. I de fleste tilfeller er det ladepunktet som sliter med å kommunisere med brikken eller brukerfeil. Prøv gjerne brikken på flere steder og sørg for at du følger instruksjonene på ladepunktet.
NB! Ladebrikken vil ikke fungere på hurtigladere om den ikke er registrert hos det enkelte ladeselskap. Les mer om hvordan du aktiverer ladebrikken. Har du byttet bankkort etter at du registrerte ladebrikken, må dette også endres hos hvert enkelt ladeselskap
Om dette ikke løser problemet ta kontakt med vår medlemsservice eller kontakt de som drifter ladepunktet.
Du kan melde ladebrikken tapt på Min side. Ønsker du ny ladebrikke, ta kontakt med medlemsservice på epost medlem@elbil.dev05.dekodes.no. Husk også å melde ladebrikken tapt hos de ladeselskapene hvor du har registrert den.
Dersom årsaken er at dere er flere i husstanden som ønsker ladebrikke, så anbefaler vi å tegne et husstandsmedlemskap. Vi tilbyr husstandsmedlemskap til de av våre medlemmer som har flere personer i samme husstand som ønsker medlemskap. Et husstandsmedlemskap gir medlemmet ladebrikken, men også alle de andre medlemsfordelene som et personlig medlemskap har.
For å bestille husstandsmedlemskap, logg inn på Min side. Ønsker du ikke husstandsmedlemskap, men kun en ekstra ladebrikke? Kontakt medlemsservice.

Medlemskapet?
Medlemskapet er personlig og koster kr 510,– for 12 måneder. Du kan også bestille et ekstra medlemskap for én person i din husstand. Det koster kr 185,– for 12 måneder.
OBS! Har du kjøpt deg ny elbil hos Nissan, Polestar, Mini, MG, Renault, Maxus, BYD, XPENG eller Porsche? Da får du de første 12 månedene gratis. Dersom du har kjøpt deg ny elbil hos Tesla, får du de første 12 månedene av ditt medlemskap til halv pris. (Rabattkoden kan kun brukes på personlig medlemskap, og er begrenset til 1 per år).
For å opprette et brukernavn og passord til min side og ElbilAppen, kan du følge denne veiledningen
- Trykk «har du glemt passordet»
- Skriv inn den epostadressen som er registrert på ditt medlemskap og trykk på «send kode»
- Du får nå tilsendt en 6-sifret kode på epost som du legger inn i feltet «kode»
- Trykk bekreft kode
- Deretter trykker du på fortsett
- Opprett et passord, og skriv dette inn i begge feltene. Vær obs på at passordet må være mellom 8 og 16 tegn, som er en kombinasjon av tall og store og små bokstaver
- Trykk fortsett
- Du blir nå dirigert direkte til innloggingssiden, hvor du kan logge inn med din epostadresse og det passordet du nettopp opprettet.
For å endre dine personopplysninger kan du logge inn på Min Side. Her kan du endre adresse, telefonnummer og fødselsdato. Du kan også legge til og slette bil. Bestille veihjelp og opprette husstandsmedlemskap. Ønsker du å endre epost adressen din må du ta kontakt med medlemsservice på medlem@elbil.dev05.dekodes.no.
Bruk av våre medlemsfordeler som for eksempel ladebrikken og ElbilAppen, fordrer et gyldig medlemskap. Ønsker du allikevel å melde deg ut, kontakt medlemsservice.
Er det flere i samme husstand som ønsker medlemskap? Et husstandsmedlemskap oppretter du enkelt på Min side, eller ved å kontakte medlemsservice. Et medlemskap kan inkludere opptil to husstandsmedlemmer. Husstandsmedlemmene får tilgang til alle medlemsfordelene, samt egen startmappe med ladebrikke.

Lading?
Som medlem i Norsk elbilforening får du tilgang til en av Norges mest brukte ladebrikker. Elbilforeningens ladebrikke gir deg tilgang til ladestasjoner over hele landet, og er både raskere, enklere og billigere enn å lade ved bruk av SMS. Les mer om hvor og hvordan du registrerer ladebrikken din her.
Det er to måter å lade elbilen på hjemme, med hjemmeladeboks eller ved å bruke vanlig stikkontakt. Lader du med vanlig stikkontakt er det noen forholdsregler du må følge. Lading via ladeboks er en sikrere, raskere og enklere måte å lade elbilen på hjemme.
Mer om hjemmelading kan du lese om her.
Hurtig- og lynlading gir deg muligheten til å lade opp batteriet raskt og er dermed ideelt å bruke om du skal på langtur. Her kan du lese mer om hva det koster å lade hos de ulike ladeselskapene.
Hvis du ønsker å planlegge hva ladingen kommer til å koste deg kan du ta turen innom ladekalkulatoren vår.
Det er få ting som er mer irriterende enn når ladestasjonen ikke virker. I denne artikkelen har vi samlet sju tips du kan sjekke ut om laderen er vanskelig å ha med å gjøre.
Hvis ladekabelen sitter fast i bilen din kan du forsøke et eller flere av tipsene i denne artikkelen.

Annet?
Startmappen blir sendt fra kontoret vårt så snart innbetalingen av kontingenten er registrert. Da tar det vanligvis mellom tre til åtte virkedager før du har startmappen hos deg.
Elbilforeningen jobber hver dag for at du som elbileier skal møte en enklere hverdag. Vi sørger for at elbilistenes stemme blir hørt når viktige avgjørelser skal tas om bilavgifter, elbilparkering, ladestasjoner eller elbilistenes rammebetingelser. Det skal være enkelt å velge elbil og det skal lønne seg å kjøre utslippsfritt.
Vi jobber for at du som medlem skal få gode medlemsfordeler som er nyttig for deg som elbilist.
Elbilforeningens ladebrikke, mobilapp med ruteplanlegger og Elbilforsikringen er eksklusivt for medlemmer og forutsetter gyldig medlemskap. Vi er også tilgjengelig med eksperter på medlemsservice for å gi deg som medlem råd og veiledning, som for eksempel når det kommer til registrering og bruk av ladebrikke ved normal- og hurtiglading, samt andre henvendelser du som elbilist vil ha.
Å finne riktig elbil som passer ditt behov kan være en vanskelig jobb, men Elbilvelgeren gjør det enklere å finne aktuelle biler for deg. Her velger du ulike filtre utfra hva som er viktig for deg, og deretter forslås det elbiler.
Driftsmelding – Mange opplever at det står «Please pay» og «Invoice» i betalingsoversikten vi sender på e-post. Dette er feil. Disse trekkes automatisk fra betalingsmåten som er lagt inn.
Kontakt oss

E-post på medlem@elbil.dev05.dekodes.no

Ring oss på 90 70 45 45
Åpningstider:
Alle hverdager mellom kl. 08.30 og 16.00.
Veihjelp
Ved behov for assistanse – ring Viking på telefon 22 65 00 30
Adresse
Møllergata 16
0179 Oslo