Hopp til innhold

Statnett med godt nytt for utbygginga av ladestasjonar framover: No skal ladestasjonar sleppe nett-kø

I KØ FOR TILKNYTNING TIL STRAUMNETTET: Stor industri må framleis vente, men mindre verksemder som ladestasjonar får no raskare saksgang. Foto: Jamieson Pothecary / elbil.dev05.dekodes.no

Statnett varsla i helga at dei endrar definisjonen for vanleg straumforbruk. Det er svært godt nytt for utbygginga av ladestasjonar i åra som kjem.

Konkret varslar Statnett at dei endrar definisjonen for «vanleg straumforbruk» til å gjelde forbruk opp til 5 MW, og med ei energigrense på opp til 20 GWt/år.

Den gamle definisjonen var 1 MW.

Dette betyr i praksis at aktørar som ønsker å tilknytte seg straumnettet slepp å stå i kø så lenge forbruket er under 5 MW.

I denne kategorien finn ein mange planlagde hurtigladestasjonar, både for personbilar og for tungtransport.

Vil utnytte straumnettet betre

Endringa kjem etter at ein fleire stader i landet fekk meldingar om at straumnettet er fullt.

Nettselskapet Lede varsla til dømes tidlegare i år at all tilgjengeleg kapasitet i eksisterande og planlagd nett i Vestfold no var reservert fram til 2035. Etableringar som oversteig 1 MW kunne ikkje rekne med å få plass.

– Vi gjer denne endringa for å utnytte det eksisterande nettet betre, og er overtydde om at det er samfunnsmessig rasjonelt at små og mellomstore kundar unngår å stå i kø bak store industriprosjekt, seier Gunnar Løvås, konserndirektør i Statnett.

Statnett skriv i pressemeldinga at dei har motteke 270 ulike tilknytningssaker mellom 1 MW og 5 MW, og 150 av dess har kome i 2023.

Til saman utgjer sakene om lag 600 MW i forbruk.

Flest ladestasjonar i kø

Om lag 20 av dei 270 sakene ligg i området til nettselskapet Lede.

– Dette er etterlengta, og vi må applaudere Statnett for å ta litt meir risiko for vanleg forbruk. Dette betyr veldig mykje, seier storkundekontakt Thea Øverli i Lede AS.

Ho har ansvaret for å sortere nett-køen i Vestfold og deler av Telemark.

– Det er framleis lang kø for store industriprosjekt i Vestfold og Telemark, men no slepp ladestasjoner, mindre næring og anna vanleg forbruk å stå i same kø, fortel Øverli.  

Øverli seier at dei fleste av prosjekta mellom 1 og 5 MW er ladestasjonar for personbilar.

elbil med ladekabel

Her er strøm-rådene til deg som lader elbil

Trur energieffektivisering veg opp for meir straum til lading

Endringa betyr at dei aller fleste næringsaktørar som treng å koble seg til straumnettet no kan gå direkte til det lokale nettselskapet for nettilknytning.

Statnett ventar at endringa vil gje raskare nettilknytning for ein del kundar. I tillegg får ein frigjort tid og kapasitet hjå nettselskapa.

Mer som dette?

Meld deg på vårt nyhetsbrev
– få elbilstoff rett inn i innboksen!

Nettselskapet Elvia, som har lokalnettet for Oslo, Viken og Innlandet, vurderer at sjølv med ei ny grense på 5 MW, vil vanleg straumforbruk ha ei flat utvikling dei neste 10 åra.

Elvia trur at energieffektivisering vil føre til ein nedgang i straumforbruket større enn auka som vil komme som følgje av meir lading av personbilar og lastebilar. 

Ladeklubben, ElbilAppen og den blå ladebrikken

Bli medlem!

Få Norsk elbilforenings ladebrikke som gir deg tilgang til ladestasjoner i Norge og Europa, eksperthjelp på lading og supertilbud på veihjelp. Gjør som over 120 000 andre elbilister!

Les også